wolferthegreat

Rinnande vatten...

Kategori: Allmänt

... är vi ju bortskämda med  i vårt och en del andra länder. Tänk vad otroligt skönt det är att komma hem från dagens slit, och bara peta till en kran så kommer det friskt drickbart vatten.
 
                                                
 
Fast igår kväll fungerade det inte riktigt som det ska, kom mest ett slags brölande ljud och luftpuffar. Jaha, så gick det med den fredagsmiddagen. Äter inget på arbetet på just fredagar, utan väntar till en smaskig middag hemma istället. Har för vana att endast äta två gånger per dag varav frukosten är en!
 
Var lite orolig hur det skulle gå med tandborstningen och om det skulle bli en cowboywash nu på morgonen. Men...
 
Vattnet kom tillbaka efter ca 4,5 timmar, runt 21:45, så det blev en sen och lite slarvig middag, men va gjorde det när jag kunde sträcka ut i soffan med ett glas rödtjut i väntan på vattnets återkomst.
 
Vad vill jag säga med det här då? Jomen vi har det för jkla bra ändå. Hade inga problem med att behålla lugnet, och jag var ganska bra på att "gilla läget". Känner att vi är otroligt priviligerade och att vi alla borde tänka på det lite oftare.
 
Känns också lite priviligerat att ha ett köksfönster som verkligen håller på att snöa igen. Fortsätter det så här är det väl en tidsfråga innan jag måste försöka öppna fönstret och skotta ner snön till gatan? Men det känns jkligt läckert att ha det så här...
 
                  
 
Annars är det nu bara en vecka kvar till julen. Lär knappast få se mina barn här, så det blir nog en jul med min far hemma hos min syster och hennes familj. Det bästa med julen är ju det här...
 
                                  
 
JULOSTEN!!! Den grymt goda och salta holländska Edamern! Som jag har sug efter den här osten året runt! Fast handlade på kooperativet igår och de har inte min favoritsort, så det blev den här istället, "Kroon". Får känna hur den smakar, vet att den inte kan vara lika bra som den jag brukar ha...Men den duger säkert åt mig!
 
Rapport om balkongläget:
 
                                              
 
Men nu börjar det snart... EM-CURLINGEN från Karlstad! Måste se... Go helg!
 
 
 

Kommentarer

  • A-C säger:

    Får du inte lite ...bara lite...klaustrofobi av det igensnöade fönstret ?;)

    Svar: Näpp, bara läckert ;)
    Mårten Loberg

    2012-12-15 | 14:50:32
  • A-C säger:

    Lite iglookänsla...men kanske bra ur energisparvinkeln;)

    2012-12-16 | 15:54:09
  • A-C säger:

    Och läckerheten...tjaa...haha

    2012-12-16 | 15:55:12

Kommentera inlägget här: