wolferthegreat

Fredag...

Kategori: Allmänt

Såå, nyss hemkommen sitter jag vid köksbordet och knappar på laptopen i väntan på att den mörade ryggbiffen ska inta rumstemperatur och att de förkokta potatistärningarna ska svalna och torka. Blir säkert mumsigt med lite smält ädelost på köttet och lite beaujolais till.
 
 
 
 Har börjat svälla upp i halsen så jag inhandlade lite starkvara på apoteket "röda näsan". Blev en liten whiskey som jag egentligen inte gillar, nu när det är svårt att hitta "Teachers" ;). Nä, men klarar av att få ner det med lite the och honung. Känns lite bättre faktiskt.
 
 Vi i skolvärlden är nu inne i den mest hektiska perioden, maj borträknad såklart som är den mest arbetskrävande. Det är ju nationella prov i flera kurser inom en tvåveckorsperiod nu, och det ska delas ut en hel del träningsuppgifter på hela kurserna. Har för den delen haft ett prov för två veckor sedan som blev färdigbedömda nyligen. Det nya betygsystemet och dess provbedömningar gör att det tar så mycket längre tid att färdigställa resultaten med matriser och mallar. Men tolka mig inte fel nu, det är så mycket bättre ändå, trots att det ger ytterligare belastning utan någon form av nersättning i tjänsten. Tycker mig äntligen ha hittat en bra bedömningsmall så att eleverna förstår vad som krävs och vad de ska förbättra under kursernas gång.
 
Annars då? Första advent på söndag, men man kan tro att det redan varit...
 
 
Är det inte så att julpyntet ska tas fram första advent? Tror att det är så, är själv ingen anhängare av traditioner. Men det var massor av fönster här uppe som varit julpyntade under veckan som gått! Ni vet, adventsstakar, julgardiner och mycket rött. Men hallå? Om första advent numer är flyttad till veckan innan riktiga första advent, ska vi flytta fram julafton en vecka också då? Bara undrar. Massor av mina kollegor har tjuvstartat, så läser de det här lär jag bli påhoppad! Igen!
 
Ja, IGEN!  Den här fredagen har varit pikarnas dag, för både kollegor och elever... Under tio minuter igår kväll gjorde bottenlaget, det absolut sämsta laget i hockeyallsvenskan, Karlskrona, 5 mål på "Mesta Mästarna"!!
Ta mig f-n ofattbart! Håller de på med kan man undra! Visserligen härstammar jag från Blekinge, men HALLÅ? Oförlåtligt!
 
Nu blev jag så upprörd att jag fyllde på mitt the med mer whiskey.... uuurrrk. Fattar de inte vad de utsätter mig för? Enda trösten i bedrövelsen är att den elev som brukar häckla mest inte var i skolan idag! Får nog byta bild på FB snart, det börjar bli pinsamt löjligt att skylta med mina sympatier...
 
Övrigt inför helgen då? Nja, inte mycket att orda om, snickra ihop övningsuppgifter till mina elever i Fy B, Ma D och Ma 3c. Vill ju att det ska gå bra för alla i grupperna. Vi har mycket trevliga elever hos oss på Härnösands gymnasium och vi vill att de ska komma härifrån med bra kunskaper!
 
I övrigt blir det inget speciellt. Låter kanske tråkigt, men jag kan lova att det är ganska så skönt att bara lalla igenom helgen nu när det är så intensivt på arbetet!
 
Kände precis på köttet och potatisen nu, och rumstemperaturen är nu nådd, betyder snart foderdags!
 
Ha en go helg kamrater!

Kommentarer

  • À-C säger:

    Lät gott det där;) en annan lär få vänta på maten då vi är kraftigt försenade på grund av snöovädret...ha en go helg och jobba inte ihjäl dig ( menar allvar) kram

    Svar: Närå, sa ju att det blir lte lallande oxå ;). Ha det skönt i Sta'n!
    Mårten Loberg

    2012-11-30 | 18:04:01
  • À-C säger:

    Ja tack det ska jag:)

    2012-11-30 | 18:32:17
  • À-C säger:

    Å lallet är viktigt;)

    2012-11-30 | 18:36:58

Kommentera inlägget här: