wolferthegreat

I väntan på...

Kategori: Allmänt

...kvällens debutmatch på "Friends Arena" gäller det att fixa iordning vad man har framför sig. Eller som en kollega sa "när det är fotboll på TV är det tillåtet att dricka nån öl och trycka i sig lite onyttigheter". OK!
 
Öl... check! Rostad macka med lite äggsmulor med finhackad lök och svart o röd stenbitsrom...check! Dator...check! Penna...check! Ta bort energisparläget på TV:n...check! Redo att göra klart matte 3c-provet...check! Ska bli spännande...check. Eller... njaaeeäää! Känner ingen vidare upphetsning för matcher som inte betyder något. Ok, kul att se den nya arenan, men i övrigt?
 
Apropå stenbitsrommen, röd o svart? Hmmm... vad färgar man med? Eller är firrarna tvåfärgade? Eller?
                                                                           
                                                                             
                                                     
Jo, ännu ett prov att göra och rätta. Det tar längre tid för det nu när vi arbetar efter GY11. Men jag är inte negativ till det, bättre innehåll i mina kurser iaf! Men vi har inte kompenserats för det här merarbetet, men o andra sidan, har vi någonsin blivit det med de senaste 20 årens ökade arbetsbörda?
Nu gäller det mina trevliga elever på natur. Trivs alldeles utomordentligt med den gruppen. Missförstå mig inte nu, trivs bra med alla mina elever!
 
I övrigt ingen snö idag heller...
 
Noterbart däremot är att en del kollegor redan nu går runt och suktar på våra, läs TE-programmets, lokaler som de säkert kommer att "fightas" för att få när vi väl lämnar och flyttar till universitetsområdet till nästa läsår. Ska bli kul och få se vilka som till slut tar över... :)
 
Ok, slut o heja swe?

Kommentarer

  • A-C säger:

    Haha...det där visste du att jag skulle läsa:) Å visst suktar vi efter era tillgångar...får nästan panik när jag tänker på hur det skulle vara att jobba uppe på A-hustrean...era lokaler skulle passa oss perfekt men våra chanser att få dem är nog tyvärr minimala...finns för mycket under ytan för att det ska bli vi...kan vi inte få följa med er upp till universitetsområdet stället?

    Svar: Låter som en bra idé tycker jag! ;)
    Mårten Loberg

    2012-11-14 | 20:06:54
  • A-C säger:

    Tycker jag med...vi har pratat om det alternativet också och ska fortsätta prata på a-lagsmötet på tisdag...;)

    Svar: Kul!, Men... det är redan ont om lokaler som det ser ut just nu! Men det kan du o Staffan säkert lösa! ?
    Mårten Loberg

    2012-11-14 | 20:25:09
  • A-C säger:

    Ja vi är ju kreativa hehe;) Jo det är kanske ont om lokaler just där just nu...men efter vad det stod i tidningen idag finns det ett stort överskott av tomma lokaler totalt sett och flyttar Miun (vilket vore väldigt illa) blir det en massa tomma lokaler däruppe också stod det...

    2012-11-14 | 20:34:19

Kommentera inlägget här: