wolferthegreat

VAKNAT!

Kategori: Allmänt

Långsamt och motvilligt har de små ögonlocken börjat öppna sig, medans hjärnan undrar vilken dag det är nu, är det igår eller har vi en ny dag? Lätt förvirrad reser jag mig och stiger upp för lite frukost och för att konstatera att det inte blir någon snö idag heller, men blött och fuktigt är det i alla fall. Då blir det till att jobba lite idag.
 
Lördagskvällen började med middag hemma hos AC, för att sen fortsätta med en -56a:s 56-årsfest på Jazz- o Bluesklubben Metropol!
 
                                         
 
Har hört mycket positiva saker om den här lokalen ända sen jag kom till den här sta´n, men igår var det första gången där för mig. Litet, trångt och lite sådär lagom slitet och ruffigt, precis i min smak! Det var lite krångel med ljudanläggningen och högtalarna kanske inte var av det bästa slaget, men det är ju sååå trevligt med PARTY! Eller hur? Tack Myran!
Bilden är från ett tidigare tillfälle, så här städat var det INTE igår! ;)
 
   
 
Sitter just och ser på skidtävlingar från Bruksvallarna. Känns lite orättvist att de ska ha snö och inte vi..blää.
Jo, i Bruksvallarna var jag ofta för länge sen, och då Ramundberget förstås. De är en av de få platser i Sverige som inte kör med snökanon, här åks de på natursnö vilket är en jätteskillnad! Därför anser jag att det är betydligt roligare skidåkning här än i Åre! Åre är överreklamerat pga partysugna besökare!
 
I övrigt är det snart jul igen. Har problem med de stora helgerna och julen är värst. Vill helst bara vara själv och kolla burken med lite ljus och glögg. Får se hur det blir i år. Burken är också lite småjobbig över jul- o nyårshelgen. Tänker mest på den reklam som rullar under den här perioden. Verkar som att det alltid är samma rulle ända in i januari. Minns den otroligt jobbiga SIBA- reklamen, uurrrk va tröttsam han var gaphalsen Fabian! Kunde inte de ha spikat igen lådan ordentligt, de som kidnappade grabben för många år sedan? Nja, de va kanske lite hårt sagt, men han var ju sååå jobbig!
 
I väntan på den helgen...
Ha en fin söndag!

Kommentarer

  • À-C säger:

    Trevligt var det! Förstår vad du menar med helgerna...får prata om det vid tillfälle...

    2012-11-18 | 12:53:21

Kommentera inlägget här: