wolferthegreat

EN KVARKARES RESA...

Kategori: Allmänt

Lördag ca kl.10:00 vaknas det efter en lite orolig nattsömn. Nu väntas frukost, städning, diskning, packning o.s.v. under dagen. Och vips, så stog Calle och jag på Härnösands busstation och såg bussen rulla in vid 23:40. Nu så, börjas det. Var fruktansvärt trött och tänkte försöka sova under resan, men det var helt lönlöst! Avundsjukt lyssnade jag på Calles dämpade snarkningar...Suck.
 
 Efter det snabbaste uppehållet någonsin i Tönnebro, var vi framme vid Arlanda kl 05:00 och hade nu 3 timmars väntan på "takeoff". Trodde vi... Det var någon som hade bestämt att klockan skulle ha en timma till just under denna söndag, så vi hade 4 timmars väntan! Men... de gjorde inte så mycket, då hade mer tid att läsa igenom den förberedelseuppgiften vi fått tidigare.
 
 Planet lyfte något försenat, och jag som var sååå trött hamnade långt bak och somnade nästan direkt, skönt var det. Väcktes dock av några yngre med sådanadär röda utslag i ansiktet, som tjattrade om "tjejen som bhaa gjorde slut, och bha kul vi hade på... liksom bha"i sättet bakom. Kan vara lite irriterande stundtals... Tills jag hörde" blabla...  ROMA...blabla", så jag var ju bara tvungen att vända mig om och prata med grabbarna, som var runt 18. Jodå, de var på väg till Rom för att se Romas kvällsmatch mot Udinese, och sen stanna 3 dagar till. Irritationen försvann och grabbarna steg verkligen i mina ögon. Roma ligger mig varmt om hjärtat, så...
 OK, mellanlandning i Munich, och vidare till Geneve. Allt flyter på!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: