wolferthegreat

Hahnenkammrennen!!

Kategori: Allmänt

                                                       
 
Detta klassiska störtlopp där åkaren Hans Enn en gång krashade ordenligt och alla trodde det var vår "Stenis"! Kommer ni ihåg? Den enda som hade koll var "Plex" Pettersson!
 
Är det någon alpin TV-sändning man ska se så är det Hahnenkammrennen !
 
Kan för mitt liv inte begripa hur de här våghalsiga personerna är funtade. Hur bara vågar de slänga sig ut i denna grymma backe? Vi som har varit i Kitzbuhel och åkt just i de hang som utgör störtloppsbanan vet hur jäkla brant det är i vissa avsnitt. Här har de farter över 100 km/h... Ofattbart! Det ser väldigt brant ut på TV-bilderna, men ni ska veta att det är jäkligt mycket värre än det ser ut att vara!
 
 
En helt fantastisk tävling det här, och ska man hitta nåt värre får vi nog börja titta på de backar där de kör "flygande kilometern" t.ex. i Chile!
 
 
I övrigt då?
 
Avnjöt ju ännu en lysande middag igår... Även om min kollega som sitter alldeles bakom mig på jobbet får kräkreflexer när man bara hinner säga " Tortel.....". Kan inte förstå det riktigt, tortellini är riktigt bra att grunda en rätt med. Bara att göra en gräddsås med lite skinka,champinjoner, muskot, vitlök, dijonsenap, tomatpuré och blanda ner pastan i, så blir det ju riktigt smaskens! Kära kollega.... PRÖVA "Tortellini a la Wolfer"...!
 
Börjar undra lite hur det står till i den lilla "byn" jag bor i? Fattar nada stundtals... Tänkte jag skulle fixa till frillan lite igår, men det var för mycket folk hos frisör'n så jag beslutade att göra det idag, lördag, istället!
 
                                                             
 
Skönt att skala av lite, är så förbaskat trött på halvlångt hår, till skillnad från ca 40 år sen då jag vägrade klippa stråna. På den tiden var frisören nästan elakare än tandläkaren, brrr... Tar ju sån onödig tid från sömnen för att fixa till morgonfrillan på morgonen!
 
OK, traskade ner på "byn" för att få det gjort... trodde jag ! Inte en frisör som arbetar lördagar på de här stället! Va f-n?
 
Finns mer konstiga saker här. Mina grannar tycker att deras soppåsar luktar för illa att ha i lägenheten, så ut med skiten i trapphuset så länge. Luktar stundtals soper och kattpiss och det värsta är att ångorna stiger uppåt och jag bor såklart högst upp! Grrrr.... Hade väl varit OK om det inte luktat så jäkligt....
                                                      
Gick ner till mitt källarförråd efter middagen igår. Det är egentligen ingen källare, utan ett nedre in- och utgångsplan, där det även finns lägenheter och lite utrymme för barnvagnsparkering! Men... mina fina grannar använder utrymmet och gången därnere till sopstation. Inte kökssopor ( inte just nu iaf) utan gamla sängar, kartonger, frigolit och lite trasiga saker från deras hem! Alltså... Hallå? Och inne i källarförrådet där jag har mitt, står det en massa cyklar parkerade... De orkar inte ens ställa in cyklarna i sitt eget förråd, måste va grymt arbetsamt att låsa upp sitt lås och ställa in cykeln där istället?
 
Nu kan man kanske tycka ... att du orkar bry dig? Jo, så tänkte jag också efter en stunds tanke, och beslöt snabbt att inte slösa energi på sånt här tjafs, kan ju alltid skriva om det istället och fylla ut några rader ;)! Möjligtvis soppåsarna i trappen då odören når upp till mig och ligger i vägen på själva trappstegen...
 
                                      
 
Annars kan jag konstatera att topp 3 närmar sig i Hockeyallsvenskan, och igår gick lite resultat vår väg. Kringlorna förlorade 3 p, Bofors (Karlskoga) kvitterade efter 58:30 och vann i sudden. Nu har vi 3 p upp till Bofors och 10 p till Tälje! KÖR!!!!
 
 
                       S  V  F VÖ FÖ  GM-IM    P
  1 Leksand      41 24  7  5  5 140-93   87
  2 Södertälj     41 25 11  3  2 124-89   83
  3 Karlskoga   40 24 14  2  0 132-98   76
  4 Djurgårde    41 21 12  2  6 115-95   73
  5 Västerås     40 20 12  4  4 112-89   72
  6 Örebro        41 19 16  3  3 128-106  66
  7 Mora           41 16 16  7  2 117-113  64
  8 Oskarsham  41 18 18  3  2 122-121  62
  9 Malmö         40 17 17  3  3 116-110  60
 10 Troja/Lju     41 16 21  2  2  99-127  54
 11 Asplöven     40 13 22  2  3 101-147  46
 12 Tingsryd     41 11 21  3  6  84-113  45
 13 Almtuna     41 11 25  2  3  90-115  40
 14 Karlskron   41  8 31  1  1  83-147  27

Och tänk om Asplöven kan lyckas knipa poäng från konkursmässiga Leksand!

Go helg på alla!

Kommentarer

  • A-C säger:

    Mäh...du ska ju ha hästvans ;-)

    Svar: Mäh...för sent i ålderstegen ju..... ;)
    Mårten Loberg

    2013-01-26 | 19:59:51
  • A-C säger:

    Mäh...dä ä aldrig för sent för en cooling...;-)

    Svar: Mäh....Jo,dä ä de
    Mårten Loberg

    2013-01-26 | 21:02:06
  • A-C säger:

    Okejdå...fast ja håller förstås int mä...;)

    2013-01-26 | 21:17:46

Kommentera inlägget här: