wolferthegreat

PÅSKLOV...

Kategori: Allmänt

Så har det än en gång blivit påsk, inte för att jag bryr mig speciellt, men det är en välbehövlig paus från det vardagliga arbetet även om det blir lite jobb under lovet.
 
Just nu skiner solen från en klar himmel, men ändå lite kyligt. Skön ändå att kunna ta sig ut på balkongen och lapa lite av strålarna.
 
Här sitter jag och gottar mig med min sköna "skyline"... Och den som är observant kan se min fina profil lite där till höger. Undrar vad Lennart Nilsson skulle säga om det här fina kortet? ;).
 
                     
 
Nåja, jag har aldrig gjort mig känd för att vara en mästerfotograf... Men visst ser det ganska så skönt ut vid den här årstiden? Snön som är kvar är riktigt kompakt så det tar säkert ett tag innan allt är borta.
 
                             
 
                     
 
I övrigt då?
Jo jag såg på SVT1 igårkväll... "The Bible":s första avsnitt, hade förväntat mig en riktig pampig serie i HD. Men... mest rörigt och hoppande handling, och för mig som inte läser bibeln speciellt ofta, eller rättare sagt aldrig, var det svårt att hänga med. Men är det de här historierna de religiösa folket hävdar som en sanning? Tillåt mig tvivla på deras verklighetsuppfattning! Hallå? Kan inte förstå hur de i så fall är funtade... Trams och påhitt! Men även jag inser att det inte är alla religiösa som tror ordagrant på alla historier från "boken". Även jag, så dissa mig inte fullständigt tack. Men ändå...
 
Själv tänker jag omedelbart gå med i "ateistkyrkan" så fort den får fotfäste här i landet! För ni läste väl om den? Som nyligen startade i England?
 
Annars fortsätter vårt "kära" VATTENFALL med sina reklamfilmer på TV, och ger ett intryck att de bryr sig om oss och miljön. I mina ögon är det ett av de skamligaste företagen som vi har i det här landet! Och att de har mage att vara sponsor för en av de samverkande organisationer som värnar om miljön vi har kontakt med, Biofuel. Ännu konstigare kanske är att Biofuel kan acceptera Vattenfall som sponsor?!! BLÄÄÄÄ!!!!!
Snyggt Maud Olofsson!!
 
Och Centerpartiet har haft en extra stämma. Bra, för det behövde de verkligen efter alla påhitt de haft senaste tiden. Inte för att jag tror de får tillbaka någon form av trovärdighet för det, men ändå...
 
Ikväll blir det Kreolskans med lite rioja till, som jag för övrigt redan tjuvstartat på som den vakne läsaren redan upptäckt på bilden ovan!
 
                                             
 
Go påsk på alla och en liten skål inför helgen!
 
 
 
 

Kommentarer

  • A-C säger:

    Ser gött ut! Både balkongsolen och kreolskan;) Tror den där snön försvinner på ett kick om solen får ligga på lite till mot betonggolvet...håller med om Vattenfall och håller med lite sådär om bibeln eftersom jag är lite andlig i lönndom...men bibelns berättelser ser jag som intressanta historier som kryddats lite som alla bra historier...men go påsk tillbaka och ikväll ska jag väl iallafall öppna den där boxen somstår och väntar...så skål me;)

    Svar: Ha't bra AC!
    Mårten Loberg

    2013-03-29 | 16:56:17

Kommentera inlägget här: