wolferthegreat

Full fart i H-sand...

Kategori: Allmänt

Efter att ha somnat framför TV:n i soffan redan innan hockeyn var slut igår kväll, vaknade jag mycket tidigt för att vara lördag och mig. Redan 09:00 faktiskt!! En tur till COOP och sen till byns lilla torg.
 
Där var det full fart och massa folk, nästan som på T-centan hemmavid, och kul tänkte jag. Äntligen kanske det händer nåt skoj. Men så såg jag polisspärrningar och helikoptrar, va f-n er'e nur'å?
 
Fick klart för mig att det är SD som ska ha torgmöte. Så då blev "Röda Näsan" genast mer intressant för mig.
Hoppas bara att det inte blir massa bråk och uppståndelse. Vi har faktiskt demokrati i det här landet, ja även här i H-sand. Jag är helt övertygad om att bråken kring deras möten bara värvar fler röster. Ju mindre rubriker de får desto mindre röster, oavsett om det är pga bråk eller något annat.
 
Annars är värme utlovat till idag, så det blev lite vitt att sippa på min fina balkong, trodde jag. Kan bli så bara det slutar blåsa så f-bannat!
 
Och då värmen sätter in kommer också det jobbiga ljudet av motorcyklar... Jättejobbigt för mig som tidigare varit knutte i drygt 8 år, och saknar en hoj långt in i hjärtat. Höll på att krevera förra sommaren, och det blir säkert inte bättre i år. Måste bara ha... Saknar min fina Suzuki GT 750, "vattenbuffeln" även kallad....
 
                                
 
Har googlat på flera hojar, men ... dyrt! Dyrt sa Bill, jättedyrt sa Bull....
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: